Het primitieve leven. - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Eva Luiten - WaarBenJij.nu Het primitieve leven. - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Eva Luiten - WaarBenJij.nu

Het primitieve leven.

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 September 2014 | Ghana, Golokuati


YES ik was vandaag aan de beurt!!
De douches deden het plots niet meer.. daar stond ik dan.. zonder kleren en een ingezeept lichaam.
Toen moest ik aan de slag met mijn emmertje water. Hoofd erin en gaan. Nou er zit nu ongeveer nog een liter shampoo en conditioner in mijn opgedroogde haar, maar we gaan door he.
Vandaag naar de dovenschool geweest en daar een rondleiding gehad.
Ik heb mezelf daar voorgesteld en verteld wat ik daar kom doen de komende 6 weken.
Donderdag begin ik aan mijn stage op de dovenschool. Vandaag nog geen leerlingen van de dovenschool gezien, omdat morgen de school pas weer open gaat wegens de vakantie.
Ik heb er superveel zin in, wel spannend, maar de directrice en de nurse(hoofdzuster) waren heel erg aardig dus gaat helemaal goedkomen!
Na ons bezoek aan de dovenschool zijn we nog in Hohoe (de plaats waar ik stage loop) boodschappen gaan doen.
En ja hoor, EINDELIJK, chocolatepaste!! Waar we zo naar verlangden, maar die we nergens konden vinden.
Dus wij zijn gelukkig : )
Morgen gaan we naar Kpando, opnieuw een bezoek brengen aan het ziekenhuis, de stageplaats van de andere studenten.


  • 16 September 2014 - 21:38

    Klairy:

    Hi Eva,

    Wil je een praktische tip om haren te wassen met weinig water? Heb ik van verplegers int Iaso>doe klein beetje shampoo+water in badmuts/plastic zak en zeep je haar in, dan zak omdraaien met beetje schoon water je haar uitspoelen dat herhalen tot je haar shampoovrij is! Kun je overal doen zonder morsen!!!
    Sta je ingezeept zonder water dan is een ouderwets washandje handig!!! Heb je geen washandje dan kan je dat maken van een gastendoekje of een sop/vaat/dweil-doekje!!!

    Heel veel plezier en succes met je stage donderdag!! Groetjes aan al je collega's en je leerlingen!!!
    Veel liefs van je tante
    Klairy

  • 17 September 2014 - 21:14

    Adriaan Luiten:

    Dag Eva,
    Allemaal zeer spannend daar in Ghana. Je komt op een dovenschool te werken. Je zult er heel wat ervaring mee op doen. De natuur is daar ook heel mooi, heb ik gelezen in je verslag vam de beklimming van die berg. toch iets anders dan de 7 heuveltjes hier. De lettertjes zijn wat klein en moeilijk om te lezen. Maar dat hoort bij de oude dag. Ik mail je nog wel. Groeten van Opa Adriaan

  • 21 September 2014 - 13:32

    Mama Colette:

    Ha, lieve schat we kunnen nu ook skypen, we appe wel voor af te spreken!
    Laat je je nog even GOED checken door een arts of verpleegkundige naar die rode plekke met witte kringen!!( ziekte van Lym is niet prettig)
    Kijk je goed uit met je avontuurlijke uitstapjes! Je hebt genoeg pilletjes en zalfjes maar dat helpt niet voor in de grot of v/d berg vallen!
    We zijn hier bijna klaar met het bed van Roar. Dan kan ik je kamer weer een beetje bijpuinen!
    We zijn benieuwd naar je verslag van het werken, met je mooie kinderen.
    Dikke knuffel Papa, Roar en Mama

  • 22 September 2014 - 10:39

    Marie-José Van Crugten:

    Hoi Eva,

    Ik heb net je verslag gelezen.Wat een avonturen maak jij mee daar in het verre Ghana. Leuk joh. Wij wensen je allemaal veel succes met het stagelopen in de dovenschool. Ik zal je verslag erover vast nog wel lezen.
    Veel plezier en doe voorzichtig!

    Veel groetjes van ons allemaal,

    Marie-José, Bert, Jeroen en Francis, Kathelijn en Tim en Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Eva

Haallloooooo allemaal!! Mijn naam is Eva en ik ben 18 jaar oud. Ik ga stage lopen in Ghana op een school voor doven kinderen. LET'S GO TO AFRICAAA!

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 4504

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 September 2014 - 03 November 2014

Ghana

Landen bezocht: